1-677-124-44227

184 Main Collins Street | West Victoria 8007

 010 26 13 616

|

 06 10 49 25 32

|

 tim@viatim.nl

Ma t/m Vr 09:00 – 17:00

Update coronavirus

ViaTim verzending gaat door

De verspreiding van het coronavirus leidt tot verstrekkende maatregelen voor de samenleving. Als ViaTim willen we maximaal bijdragen aan het voorkomen van verspreiding van het virus en tegelijkertijd de helpende hand bieden in de wijk. Daarbij staat gezondheid en veiligheid van medewerkers, ViaTim Punten en klanten voorop.

We volgen de situatie op de voet. We nemen dagelijks de gepaste maatregelen om onze medewerkers en onze ViaTim Punten te beschermen en onze dienstverlening zo normaal mogelijk door te laten gaan. We volgen de algemene richtlijnen van het RIVM en de autoriteiten.

 

Virus verspreidt niet via pakketten

Het corona virus verspreidt zich gelukkig niet via pakketjes. Daarom gaat de verzending van pakketten gewoon door. Op dit moment zijn in Nederland alle gebieden bereikbaar voor het bezorgen en ophalen van pakketten. Onze dienstverlening en inzet gaat dan ook onverminderd door.

 

Verzending en bezorging gaan door

De meeste van onze ViaTim Punten zijn open en blijven beschikbaar. Bij de ontvangst of afgifte van pakketten zijn de buurtbewoners wel extra alert op hygiënemaatregelen. Naast de algemene hygiëne, houden ze gepaste afstand (1,5 meter), met bezorging tot de voordeur. Een aantal van onze punten zijn tijdelijk gesloten.

De kans dat er vertraging komt in de keten met duizenden bezorgers die dagelijks bij 1 miljoen huishoudens aan de voordeur komen is groot. Wij zijn in nauw contact met vervoerders en controleren regelmatig de prestaties om problemen tijdig te identificeren.

Mochten onze eigen medewerkers geraakt worden door het coronavirus, hebben wij back-up scenario’s klaar staan om onze dienstverlening te continueren. We zullen zoveel als mogelijk onze rol in en voor de wijk op ons nemen en bezorgers extra ondersteunen en ontlasten vanuit de wijk, voor de wijk.

Op dit moment ervaren wij nog geen grote problemen in onze dienstverlening en ook voelen we ons bij ViaTim nog kiplekker. We volgen de situatie nauwlettend en zullen dit bericht regelmatig updaten, om te blijven informeren over de laatste actuele status.

 

Impact bij externe vervoerders

De impact bij de externe vervoerder waarmee ViaTim werkt is erg wisselend. Wij zien wel dat er meer vertragingen ontstaan richting het buitenland. Dit zien wijzelf vooral ontstaan bij zendingen naar België. Door het sluiten van de grenzen en andere maatregelen ontstaan hier vertragingen van enkele dagen. De impact op andere landen is ook merkbaar, maar de volumes liggen daar een stuk lager.

Wat we wel duidelijk zien is de gigantische stijging in het aantal online bestellingen in Nederland. Momenteel heeft dit vooral een impact op zendingen die lopen via PostNL. Door de geldende maatregelen ,toename in ziekmeldingen en piek in het volume verwacht PostNL dat er de komende tijd vertragingen gaan ontstaan. Deze vertragingen zullen vergelijkbaar zijn met de verstoppingen die ontstaan tijdens de kerstdagen. Bij DHL verwachten we deze vertraging niet. DHL heeft nog ruim voldoende capaciteit heeft om de extra drukte aan te kunnen. Wij volgen deze trend nauwgezet en zullen actie ondernemen wanneer dit nodig is.

De impact verschilt per vervoerder en land van bestemming. Voor de actuele situatie van onze externe vervoerders moeten wij je dus ook verwijzen naar de websites van deze vervoerders.

 

Wat te doen bij onze ViaTim Punten

  • Overhandig geen pakketten, maar zet ze voor de deur
  • Ons ViaTim Punt zal ook jouw pakket bij het ophalen niet overhandigen, maar op de deurmat zetten om zo contact te voorkomen
  • Handtekening wordt met toestemming van de ontvanger gedaan door het ViaTim Punt. Extra identificatie vraag met ID-bewijs, paspoort of Rijbewijs is hiervoor mogelijk. Overhandig deze identificatie niet, maar laat hem zien aan het ViaTim Punt.

 

Enkele van onze ViaTim Punten die tot de risicogroepen behoren hebben wij uit voorzorg gesloten. De pakketten die daar aanwezig zijn worden geretourneerd naar de webshop. Je kan met de webshop contact opnemen om deze bestellingen alsnog te ontvangen.

 

Een goede gezondheid gewenst !